Δήμος Αγίας Βαρβάρας: Δριμύ κατηγορώ σε ΔΕΗ: «Ρατσιστικό και απάνθρωπο το σχόλιο της»

Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας τοποθετήθηκε για την ανακοίνωση της ΔΕΗ, η οποία απάντησε σε πρόσφατο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Αυγή», για τις διακοπές ρεύματος στην περιοχή, κατηγορώντας την για ρατσιστικό σχόλιο.

Αφορμή για την “επίθεση” του Δήμου ήταν το απόσπασμα του σχετικού δελτίου της Επιχείρησης όπου τόνιζε: «Υπόθεση υποκλοπών στην Αγ. Βαρβάρα…Η οργανωμένη επιχείρηση πραγματοποιήθηκε εντός των οικισμών Ρομά όπου διακόπηκαν…». 

Η Δημοτική Αρχή… σήκωσε το γάντι και στην απάντηση που εξέδωσε, αφού τόνισε αρχικά πως πως δεν υπάρχουν οικισμοί Ρομά, συνέχισε διευκρινίζοντας ότι οι αποκοπές ρεύματος έγιναν σε ενοίκους διαμερισμάτων των προσφυγικών πολυκατοικιών αλλά και σε άλλα μεμονωμένα σημεία, όπου κατοικούν φιλόνομοι ιθαγενείς και πρόσφυγες και παλιννοστήσαντες δημότες της.

“Κανείς δημότης μας  από όσο ξέρω δεν έχει ταμπέλα στο κούτελο που να γράφει Ρομά ή κάτι άλλο και οπωσδήποτε ο χαρακτηρισμός των θυμάτων της ΔΕΗκής αναλγησίας ως Ρομά, δεν μειώνει τη βαρύτητα της απανθρωπιάς.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, αδυνατούμε και αρνούμαστε να αποδεχθούμε ότι η φυλετική ή εθνική καταγωγή κάποιου είναι λόγος αμφισβήτησης του δικαιώματός του για ισότιμη συμμετοχή στα κοινωνικά αγαθά και ιδίως δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι η ΔΕΗ έφθασε να χαρακτηρίζει συλλήβδην τα θύματα της διακοπής ρεύματος Ρομά για να τους αρνηθεί το δικαίωμα στη φτώχεια” ανέφερε σχετικά ο Δήμος.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου του Δήμου:

«Ο ΔΕΔΔΗΕ την 9η Δεκεμβρίου 2020 έκοψε το ρεύμα σε πάμφτωχα, απεγνωσμένα νοικοκυριά, λίγο πριν τις γιορτές, μέσα στο καταχείμωνο, στην πρωτοφανή πανδημία και σε συνθήκες ακραίας οικονομικής κρίσης και ανέχειας και αντί η ΔΕΗ να  σπεύσει να επανορθώσει, με κυνικό τρόπο και ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς, που αγγίζουν τα όρια του ποινικού νόμου, προσπαθεί να δικαιολογήσει την ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά του ΔΕΔΔΗΕ.

Σε πρωτοσέλιδο αντικειμενικό και διαφωτιστικό άρθρο της εφημερίδας ΑΥΓΗ (φύλλο 18ης Δεκεμβρίου 2020) απαντά η ΔΕΗ με δελτίο τύπου, στο οποίο εισαγωγικά ισχυρίζεται, με τη γλυκανάλατη γαλαντομία του φιλάνθρωπου γίγαντα ότι «Μεμονωμένες περιπτώσεις, κατά τις οποίες μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με πελάτες σε πραγματική δυσπραγία εξετάζονται και επιλύονται άμεσα» και παρακάτω με το θράσος του ηθικά ηττημένου ισχυρίζεται ότι «Ωστόσο,  η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να προστατεύει τόσο την ίδια την επιχείρηση όσο και τους συνεπείς πελάτες της, λαμβάνοντας μέτρα για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές». Ούτε όμως το ένα αληθεύει, ούτε το άλλο αντέχει σε σοβαρή αξιολόγηση  διότι τα νοικοκυριά στα οποία επέπεσε το «προστατευτικό» των συμφερόντων της ΔΕΗ μένος βρίσκονται όχι απλώς σε πραγματική οικονομική δυσπραγία αλλά σε συνθήκες ακραίας ένδειας και διακινδύνευσης της επιβίωσής τους.

Ποιο όμως είναι το εντελώς εξοργιστικό και πολλαπλώς κολάσιμο απόσπασμα του δελτίου: «Υπόθεση υποκλοπών στην Αγ. Βαρβάρα…Η οργανωμένη επιχείρηση πραγματοποιήθηκε εντός των οικισμών Ρομά όπου διακόπηκαν…». 

Κατ’ αρχάς, στην Αγία Βαρβάρα δεν υπάρχουν οικισμοί Ρομά. Οι αποκοπές ρεύματος έγιναν σε ενοίκους διαμερισμάτων των προσφυγικών πολυκατοικιών αλλά και σε άλλα μεμονωμένα σημεία, όπου κατοικούν φιλόνομοι ιθαγενείς και πρόσφυγες και παλιννοστήσαντες δημότες μας.

Κανείς δημότης μας  από όσο ξέρω δεν έχει ταμπέλα στο κούτελο που να γράφει Ρομά ή κάτι άλλο και οπωσδήποτε ο χαρακτηρισμός των θυμάτων της ΔΕΗκής αναλγησίας ως Ρομά, δεν μειώνει τη βαρύτητα της απανθρωπιάς.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, αδυνατούμε και αρνούμαστε να αποδεχθούμε ότι η φυλετική ή εθνική καταγωγή κάποιου είναι λόγος αμφισβήτησης του δικαιώματός του για ισότιμη συμμετοχή στα κοινωνικά αγαθά και ιδίως δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι η ΔΕΗ έφθασε να χαρακτηρίζει συλλήβδην τα θύματα της διακοπής ρεύματος Ρομά για να τους αρνηθεί το δικαίωμα στη φτώχεια.

Βρείτε όμως τρόπο, χωρίς άλλα ψεύτικα λόγια και άστοχους χαρακτηρισμούς να επανασυνδέσετε το ρεύμα στους ανθρώπους που δεν πρόκειται να το πληρώσουν γιατί πραγματικά δεν έχουν για να το πληρώσουν.  

Το ρεύμα όμως, ακούστε το καλά, σχετίζεται με την επιβίωσή τους».

 

 




Σχολιάστε