Κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις .
Διαβάστε το σύνολο του σχεδίου νόμου , που ακολουθεί:
Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ θα συνεδριάσει την Δευτέρα στις 13.00 με θέμα ημερήσιας διάταξης:
- Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις».
Σχέδιο Νόμου: «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ, Ρύθμιση θεμάτων Ιθαγένειας, Ρύθμιση θεμάτων Ανθρωπίνου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης και λοιπές διατάξεις»
Το νομοσχέδιο διαρθρώνεται σε τρία μέρη.
Το πρώτο μέρος αποτελεί νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά τους ΟΤΑ και την Ιθαγένεια, το δεύτερο μέρος αφορά ρυθμίσεις που έχουν σχέση με τη δημόσια διοίκηση και το τρίτο μέρος αφορά διατάξεις άλλων Υπουργείων.
Θέματα του Υπουργείου Εσωτερικών
Μέρος Α’ – Θέματα Αυτοδιοίκησης– Ιθαγένειας
Μέρος β΄ – Θέματα Δημόσιας Διοίκησης
Ειδικότερα:
Κινητικότητα
Λαμβάνοντας υπόψη τις δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν κατά την εφαρμογή των προηγούμενων κύκλων κινητικότητας (απουσία κεντρικού συνολικού προγραμματισμού στελέχωσης των δημοσίων υπηρεσιών, διαδικασίες με μη προσδιορισμένο χρονικό ορίζοντα ή ημερομηνία λήξης με αποτέλεσμα αιτήσεις υπαλλήλων για μετάταξη ή απόσπαση να μην έχουν ολοκληρωθεί και να εκκρεμούν από τους πρώτους κύκλους του 2018, και ως συνέπεια να μην έχουν καλυφθεί οι ανάγκες των υπηρεσιών, απουσία αξιολόγησης των λειτουργικών αναγκών των φορέων και δίδεται βάρος μόνο στη διασφάλιση του δικαιώματος του υπαλλήλου για μετάταξη ή απόσπαση, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος υποστελέχωσης των υπηρεσιών και κατ’ επέκταση της μη εύρυθμης λειτουργίας τους), επιχειρείται η δημιουργία ενός κεντρικού συστήματος στελέχωσης των δημοσίων υπηρεσιών, καθώς η κινητικότητα συνδέεται με άμεσο τρόπο με τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η συνάφεια των σχετικών αιτημάτων των φορέων και να καλύπτονται οι ανάγκες τους.
Οι διαδικασίες στελέχωσης ολοκληρώνονται εντός συγκεκριμένων χρονικών πλαισίων και, άρα, οι υπηρεσίες «καλύπτουν» κατά τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες τους σε στελεχικό δυναμικό, γεγονός που αντανακλά στις παρεχόμενες προς τον πολίτη υπηρεσίες. Επιπροσθέτως, λόγω της σύντμησης των σχετικών χρονικών ορίων αλλά και της απλούστευσης των εμπλεκομένων οργάνων και διαδικασιών, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση δημοσίων πόρων με όρους μείωσης των διοικητικών βαρών που επεβλήθησαν στις διοικητικές υπηρεσίες των εμπλεκομένων φορέων.
Επιλογή Προϊσταμένων
Με το νέο νομοσχέδιο τροποποιείται το υφιστάμενο σύστημα επιλογής- λαμβάνοντας υπόψη την ανεπαρκή αξιοποίηση των εκθέσεων αξιολόγησης και την κεκτηθείσα εμπειρία σε θέσεις ευθύνης, ως προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής, καθώς και την υπέρμετρη μοριοδότηση τυπικών προσόντων με αντίστοιχη υστέρηση της εργασιακής εμπειρίας- προκειμένου η διαδικασία επιλογής να καταστεί αξιοκρατική και να διασφαλίζει την αυτονομία και τη συνέχεια της διοίκησης κατά την εναλλαγή των κομμάτων στην κυβέρνηση. Επιπλέον, εναρμονίζονται οι διατάξεις που αφορούν στην επιλογή προϊσταμένων των ΟΤΑ, με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου και ομοιογενούς συστήματος.
Άδειες
Με σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων ρυθμίζεται η διευκόλυνση των υπαλλήλων που έχουν πραγματικά ανάγκη διευκόλυνσης και η αποτροπή φαινομένων κατάχρησης αδειών, με στόχο τη βελτίωση του υφιστάμενου συστήματος χορήγησης αδειών και την αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται άδεια μιας ημέρας στις γυναίκες για τον ετήσιο γυναικολογικό έλεγχο με στόχο την ενίσχυση της πρόληψης, πρόβλεψη ανώτατου ετήσιου ορίου χορήγησης άδειας στους μετέχοντες σε διαδικασίες αιμοπεταλίων και αιμοδοσίας, προκειμένου να αποτραπούν φαινόμενα κατάχρησης, προστασία της οικογένειας και αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων της διαδικασίας υιοθεσίας και αναδοχής, χορήγηση ειδικής άδειας σε υπαλλήλους είτε γιατί έχουν οι ίδιοι πρόβλημα αναπηρίας είτε γιατί έχουν την άμεση φροντίδα ατόμων με αναπηρία ή προβλήματα υγείας είτε γιατί έχουν ανήλικο τέκνο ή σύζυγο με που πάσχει από κακοήθεις νεοπλασίες και ακολουθούν θεραπείες με χημικούς ή ανοσοτροποποιητικούς παράγοντες ή ακτινοθεραπεία, αποτροπή φαινομένων κατάχρησης της διευκόλυνσης που χορηγείται για την υπηρεσιακή εκπαίδευση των υπαλλήλων.
Επιπροσθέτως, πραγματοποιούνται νομοτεχνικές βελτιώσεις για την ισότιμη εργασιακή μεταχείριση μεταξύ τακτικού και έκτακτου προσωπικού, Δημοσίου και Αυτοδιοίκησης.
Πειθαρχικό Δίκαιο
Με το νέο νομοσχέδιο εναρμονίζονται οι πειθαρχικές διατάξεις για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ και του Δημοσίου.
ΑΣΕΠ
Στόχος των νομοθετικών παρεμβάσεων είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης και της λειτουργίας του ΑΣΕΠ.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται για την επιτάχυνση του έργου του ΑΣΕΠ, η μείωση των τμημάτων του από 5 σε 3 – έκδοση από το ΑΣΕΠ και όχι από τον Υπουργό για λόγους επίσπευσης της πράξης για τα πάγια μέρη του περιεχομένου των προκηρύξεων πλήρωσης θέσεων – για λόγους μείωσης του διοικητικού κόστους, ειδικώς για τους τίτλους στις γλώσσες αγγλική, γαλλική, γερμανική, ιταλική και ισπανική, αυτοί θα γίνονται δεκτοί στις διαδικασίες προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς να απαιτείται μετάφραση αυτών – για θέσεις υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε περίπτωση ισοβαθμίας δίδεται προβάδισμα στον μεγαλύτερο ηλικιακά υποψήφιο – αποκλειστική προθεσμία 3 μηνών για την υποβολή αιτήσεων θεραπείας μετά την δημοσίευση των οριστικών αποτελεσμάτων των πινάκων του ΑΣΕΠ – αποκλειστική προθεσμία ισχύος πινάκων ΑΣΕΠ έως τρία έτη, για περιπτώσεις αιτήματος αντικατάστασης υποψηφίου για συγκεκριμένους λόγους εκ μέρους του φορέα – απορρόφηση προσωπικού από τους πίνακες επιλαχόντων χωρίς να απαιτείται η εκ νέου εκκίνηση των χρονοβόρων διαδικασιών πρόσληψης, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του φορέα.
Επιτροπή Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα
Συστήνεται Επιτροπή Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, η οποία αποτελείται από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, τον Γενικό Γραμματέα Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα, τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών και υπηρεσιακά στελέχη των Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών, με σκοπό τη βέλτιστη στελέχωση του Δημοσίου Τομέα.
Συγκεκριμένα η Επιτροπή είναι αρμόδια για: