OTA VOICE
Αυτοδιοικητικά Νέα Περιφέρειες Ροή Ειδήσεων ΟΤΑ

Πάρις Μπίλλιας: Σε ρυθμούς υπερυψωμένης λεωφόρου η Θεσσαλονίκη

Ο Πάρις Μπίλλιαςαντιπεριφερειάρχης υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, φιλοξενήθηκε στο στούντιο της ΕΡΤ3 και μίλησε στην εκπομπή «Μέρα με Χρώμα» για το μεγάλο έργο της υπερυψωμένης λεωφόρου (fly over), που είναι προ των πυλών και απασχολεί έντονα τις τελευταίες ημέρες τους Θεσσαλονικείς.

«Επιλέχθηκε η υπερυψωμένη υπερταχεία λεωφόρος γιατί ήταν η βέλτιστη λύση από πλευράς κόστους, από πλευράς χρόνου κατασκευής, περιβαλλοντικών επιπτώσεων και κυκλοφοριακών δεδομένων», σχολίασε αρχικά ο Πάρις Μπίλιας.

«Ο κάθε πολίτης έχει προβληματιστεί για τον τρόπο, που θα πρέπει να μετακινείται από εδώ και πέρα και τις επιπτώσεις, που θα έχει στην καθημερινότητά του το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, που θα δημιουργηθεί», ανέφερε για να τονίσει στη συνέχεια πως το έργο αυτό ήταν απαραίτητο καθώς οι συγκοινωνιολόγοι λένε ότι χωρίς καμία παρέμβαση, σε πέντε χρόνια από τώρα, η κατάσταση στην πόλη θα ήταν σα να υπήρχαν έργα στον περιφερειακό χωρίς στην πραγματικότητα να υπάρχουν.

Τα διπλοπαρκαρισμένα και το κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο

Πολλά είναι τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, όπως είναι η οδός Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Το πρόβλημα είναι σύνθετο καθώς από τη μία υπάρχουν οι παράνομα παρκαρισμένοι περαστικοί και από την άλλη οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και οι επαγγελματίες της περιοχής, που διατηρούν καταστήματα και πρέπει να φορτώνουν το εμπόρευμα.

Σε αυτά τα σημεία της πόλης, ακόμα και ένας να διπλοπαρκάρει, δημιουργείται μποτιλιάρισμα εκατοντάδων μέτρων και κατά συνέπεια εντείνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

«Είναι γεγονός ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Το πρόβλημα της πόλης είναι κυρίως πρόβλημα στάθμευσης, το οποίο δημιουργεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Από την άλλη, εδώ και πολλά χρόνια έχει σταματήσει η αστυνόμευση στην οδό από την Τροχαία λόγω έλλειψης προσωπικού και αυτό με τη σειρά του μας έχει αφήσει σε μια λογική και έχουμε συνηθίσει να διπλοπαρκάρουμε, δηλαδή το διπλοπαρκάρισμα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα», σχολίασε σχετικά με το θέμα ο Πάρις Μπίλιας.

Σχετικά με τον τρόπο, με τον οποίο θα μετακινούνται οι Θεσσαλονικείς το διάστημα διεξαγωγής των έργων στην περιφερειακή οδό, ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών ανέφερε: «Η μετακίνηση θα συνεχίσει να γίνεται όπως γίνεται σήμερα, δεν μπορούμε να αλλάξουμε από τη στιγμή, που δεν υπάρχουν άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Κάποιες λύσεις προσπαθεί να δώσει το υπουργείο υποδομών με την αναβάθμιση του ΟΑΣΘ και την προσθήκη κάποιων νέων λεωφορειακών γραμμών αλλά δεν επαρκεί. Το ζήτημα είναι να περιορίσουμε τις ώρες αιχμής την παράνομη στάθμευση».

Στα ερωτήματα του γιατί δεν ολοκληρώνεται πρώτα το μετρό και στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι εργασίες για το fly over αλλά και γιατί αυτές οι εργασίες να μη διεξάγονται τις νυχτερινές ώρες, ο Π. Μπίλλιας τόνισε πως «εργασίες και βραδινές ώρες αλλά παρ’ όλα αυτά η ανάπτυξη του εργοταξίου θα είναι τέτοια, που θα πρέπει να αποκλειστεί ένα τμήμα της περιφερειακής οδού 24 ώρες το 24ωρο για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Άρα αυτό δε μας λύνει το πρόβλημα.

Σε ό,τι αφορά το μετρό, προφανώς η καλύτερη λύση θα ήταν να είχε ολοκληρωθεί και να είχε τεθεί σε λειτουργία και όταν υπογραφόταν η σύμβαση αυτό είχαν στο μυαλό τους και οι ιθύνοντες. Ωστόσο, περισσότερο ψυχολογικά θα λειτουργούσε στον πολίτη της Θεσσαλονίκης το μετρό παρά ουσιαστικά στην επίλυση του προβλήματος, που θα δημιουργηθεί γιατί κατά τους συγκοινωνιολόγους το μετρό και ειδικά η βασική γραμμή θα εξυπηρετήσει αρκετούς συμπολίτες μας αλλά θα μειώσει την κίνηση κατά περίπου 15%. Δε θα ήταν η λύση».

Δεν θα καταργηθεί ο ποδηλατόδρομος

Η πρόεδρος του Ποδηλατικού Αθλητικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Ελένη Πεταλωτή μίλησε στην ΕΡΤ3, τονίζοντας πως το ποδήλατο θα ήταν μία λύση για να προσφέρει λίγο στην ανακούφιση αυτού του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.

«Το ποδήλατο είναι εδώ και μπορεί να προσφέρει αυτή την αλλαγή του τρόπου μετακίνησης», επισήμανε μεταξύ άλλων.

Πηγή ΕΡΤ

Σχετικά Άρθρα

Ψηφιακή εφαρμογή, «Μια Βόλτα στο Άλσος της Κηφισιάς»

otavoice

Στο Δήμο Μαλεβιζίου η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου

otavoice

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας και ΙΜΕ ΓΣΒΕΕ

otavoice

Δ.Ν. Πηλίου: Εργασίες στο παραλιακό μέτωπο στο Χόρτο

otavoice

Δ. Κορδελιού-Ευόσμου: Εκδήλωση για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου

otavoice

Συνάντηση Υπουργού Εθνικής Άμυνας Ν. Δένδια με τον Δήμαρχο Κιλκίς

otavoice