OTA VOICE
Ροή Ειδήσεων Γενική

Λέκκας: “Η Αττικής Οδός έγινε μια μεγάλη παγίδα- Απέτυχε ο επιχειρησιακός σχεδιασμός”

Για τα σοβαρά λάθη που έγιναν στη διαχείριση της κακοκαιρίας “Ελπίς”, καταλογίζοντας ευθύνες στον επιχειρησιακό σχεδιασμό μίλησε ακόμη ένας ειδικός στην διαχείριση Φυσικών Καταστροφών. Μάλιστα θεωρεί ότι δεν είναι θέμα κλιματικής αλλαγής, μιας και τέτοιας έντασης φαινόμενα έχουμε ζήσει πολλές φορές στο παρελθόν, γεγονός που θα έπρεπε να έχει δημιουργήσει μια παιδεία διαχείρισης από την πολιτεία.

Εδώ όμως γεννάται το ερώτημα ποίοι τελικά πέρνουν τις αποφάσεις, αν παίρνονται αποφάσεις ή όλα είναι στον αυτόματο πιλότο και ο καθένας κάνει ότι θεωρεί σωστό.

Σύμφωνα με τον κ. Ευθύμιο Λέκκα, καθηγητή Γεωλογίας και διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, στο σύστημα διατήρησης της Αττικής Οδού δεν υπήρχε ούτε ένα μηχάνημα εκχιονισμού στις 11.00 το πρωί, όταν υπήρχε σφοδρή χιονόπτωση. Και το κυριότερο, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση:

“Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού. Ήταν μια παγίδα μεγάλη. Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη. Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει έως τις έξι το απόγευμα. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς”.

Όσον αφορά για την ώρα που χτύπησε την Αττική η κακοκαιρία “Ελπίς” και το αν η ΕΜΥ το είχε προβλέψει εγκαίρως, ο κ. Λέκκας ανέφερε ότι είναι αφελείς οι δηλώσεις που έχουν γίνει για το πότε θα ήταν η κορύφωση του καιρικού φαινομένου, λέγοντας ότι το γνώριζαν μια εβδομάδα νωρίτερα.

Και όπως τόνισε, “θα πρέπει να υπάρχει άμεση ενημέρωση των επιστημονικών φορέων στους επιχειρούντες φορείς, οι οποίοι θα πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι. Αν ήταν σε λάθος χώρο τα εκχιονιστικά, σαφώς και δεν μπόρεσαν να πάνε”.

Αποκάλυψε μάλιστα ότι ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει πολλές φορές με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, διαπιστώνοντας ότι δεν είχαν αντίληψη του κινδύνου καθώς θα έπρεπε να έχουν κλείσει την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από τις 11.00 το πρωί. “Δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση, ούτε για απαγόρευση κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα” είπε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε ο κ. Λέκκας μιλώντας στην ΕΡΤ1, «το φαινόμενο οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της κλιματικής κρίσης. Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε βιώσει στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν συνθέτει την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση. Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιχειρησιακή διαχείριση. Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά».

«Προσωπικά έχω βιώσει 60 καταστροφές και κάθε φορά ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχε προβλεφθεί. Όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό πρέπει να είναι έμπειροι και όχι αφελείς και να μην θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα», τόνισε o καθηγητής.

Σχετικά Άρθρα

Κακοκαιρία: Πλημμυρισμένοι δρόμοι στο Πήλιο, ποιες περιοχές κινδυνεύουν – Live η πορεία των φαινομένων

otavoice

Βελόπουλος: Να απολογηθεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός για το έγκλημα των Τεμπών

otavoice

Ήχησε το 112 σε 4 περιοχές, προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες-θυελλώδεις ανέμους

otavoice

Οι Anonymous ισχυρίζονται ότι χάκαραν τον Ισραηλινό Στρατό και απέσπασαν 250.000 έγγραφα

otavoice

Παρίσι: Συνελήφθη ο άνδρας που απειλούσε να ανατιναχθεί έξω από το προξενείο του Ιράν

otavoice

Έκκληση για αποκλιμάκωση σε Ισραήλ και Ιράν απευθύνουν Γαλλία, Βρετανία, Ιταλία

otavoice