Ρόδος: “Δραπέτευσε” πλοίο με λαθραία καύσιμα και πήγε…στην Τουρκία

Πλοίο στη Ρόδο εντοπίστηκε με λαθραία καύσιμα αλλά κάτω από περίεργες συνθήκες έφυγε ανενόχλητο από το λιμάνι. Οι αρμόδιες αρχές άφησαν δεξαμενόπλοιο που είχε δεσμευτεί στη Ρόδο για μεταφορά λαθραίων καυσίμων να φύγει και πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το «Eirini 1», σημαίας Γουιάνας που είχε δεσμευτεί στη Ρόδο, όπου κατέπλευσε για ανταλλακτικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές του Λιμενικού το έβγαλαν από το λιμάνι λόγω καιρού και παρέμενε αγκυροβολημένο αρόδο. Ωστόσο, το πλήρωμα έθεσε σε λειτουργία τις μηχανές και έφυγε.

Όταν το πλοίο έγινε αντιληπτό από το παρατηρητήριο του Πολεμικό Ναυτικού, το οποίο και ειδοποίησε το Λιμενικό, ήταν πλέον αργά, καθώς το «Eirini 1 διέφυγε με κατεύθυνση τα τουρκικά χωρικά ύδατα. Η τελευταία γνωστή θέση του «Eirini 1» ήταν στις 7 Δεκεμβρίου 2021 στις 15:03 σύμφωνα με τα στοιχεία του marinetraffic.com. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση από τις αρχές για το πρωτοφανές περιστατικό.

Το συγκεκριμένο πλοίο δεν ήταν άγνωστο στις διεθνείς αρχές ναυσιπλοΐας. Από τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (IMO) προκύπτει ότι το πλοίο αυτό είχε ναυπηγηθεί το 1991 και ήταν τύπου «Tanker». Σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr το «Eirini 1» είχε χαρακτηριστεί από το IMI ως «ύποπτο» (suspect).

Συγκεκριμένα πρόκειται για 30 χρονών πλοίο το οποίο έχει αλλάξει οκτώ φορές σημαίες διαφόρων χωρών. Όπως για παράδειγμα του Τόγκο, του Καμερούν, Τανζανία, Ζανζιβάρη, Καμερούν, οκτώ μήνες σημαία του Παναμά και τελευταία με σημαία της Γουιάνα.

Εκτός όμως από τις συχνές αλλαγές σημαίας, το πλοίο είχε αλλάξει έξι φορές και την ονομασία του. Για παράδειγμα το Μάρτιο του 2020 ονομαζόταν «ΤAZIRI» και από το Μάρτιο του 2021 ονομάστηκε «Eirini 1». Το γεγονός αυτό, δηλαδή οι συχνές αλλαγές στην ονομασία του πλοίου αλλά και των σημαιών χωρών ήταν ένα από τους λόγους που ο IMO το χαρακτήρισε ως «ύποπτο» (suspect).

Ένας ακόμη λόγος για τους οποίους το πλοίο είχε χαρακτηριστεί ως «ύποπτο» είναι και το γεγονός ότι σε άλλη χώρα «καταστατική έδρα» και αλλού την επιχειρησιακή. Το συγκεκριμένο πλοίο διαθέτει «registration» στα νησιά Μάρσαλ και «καταστατική έδρα» στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου.




Σχολιάστε