OTA VOICE
Ροή Ειδήσεων Γενική

Ο νόμος Κεραμέως άφησε εκτός Πολυτεχνείου, αριστούχο με 20.988 μονάδες

Κατάκαλος Διονύσης, αρίστευσε στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά μένει εκτός, εξαιτίας του νόμου Κεραμέως. Συγκέντρωσε 20.988 μονάδες και όμως δεν εισάγεται στο ΕΜΠ ούτε στο ΑΠΘ στην Αρχιτεκτονική Σχολή, άσχετα αν ξεπερνάει κατά πολύ τις βάσεις εισαγωγής.

Με μια επιστολή γροθιά στο στομάχι, για όσους χαρτογιακάδες των υπουργείων νομοθετούν και δεν ακούν, ο αριστούχος μαθητής αποκαλύπτει αυτό που πολλοί παράγοντες της εκπαίδευσης είχαν διαπιστώσει έγκαιρα. Ότι ο νέος νόμος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μπάζει και θα δημιουργήσει προβλήματα και  αδικίες. Έτσι και έγινε.

Ο Διονύσης μένει εκτός ονείρου ζωής, Αρχιτεκτονική Σχολή, επειδή στο ειδικό μάθημα (ελεύθερο σχέδιο) συγκέντρωσε 13.6 μονάδες αντί 14.03 που ήταν η βάση εισαγωγής. Στα τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης  αρίστευσε και συγκέντρωσε 17.898 μονάδες. Όμως για 0,43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο( στο γραμμικό σχέδιο πέρασε την βάση) , δεν του δίνεται η δυνατότητα να εισέλθει στην σχολή επιλογής του. Το περιστατικό δεν είναι το μοναδικό. Αδικία ή σχιζοφρένεια;

Κάνουμε Πράξη το Όνειρο, μας είπε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως  διαφημίζοντας το νομοθέτημα της, αλλά το όνειρο έγινε εφιάλτης για τους μαθητές….

Δείτε τι γράφει στην επιστολή του ο νεαρός μαθητής:

Αξιότιμη κα. υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρ΄ ότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στη δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μη στερήσετε τη θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών

Σχετικά Άρθρα

Τέμπη: «Δημήτρη μου νικάμε» – Η αντίδραση πατέρα στην πειθαρχική έρευνα κατά της εισαγγελέως

otavoice

Έπεσαν οι μάσκες- Βέτο των ΗΠΑ στην πλήρη ένταξη της Παλαιστίνης στον ΟΗΕ

otavoice

Σπουδαία πρόκριση! Ο Ολυμπιακός στα ημιτελικά του Europa Conference League

otavoice

ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ για τα οικοδομικά ύψη: Ο ΝΟΚ δεν βελτιώνεται πρέπει να καταργηθεί

otavoice

Α. Γκουτέρες: Η Μέση Ανατολή στο «χείλος του γκρεμού»- Η Γάζα μια «ανθρώπινη κόλαση»

otavoice

Το «παζάρι» Ισραήλ με ΗΠΑ – «Ναι» σε επιχείρηση στη Ράφα ως αντάλλαγμα περιορισμένη επίθεση στο Ιράν

otavoice