Τι αναφέρει η έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. για την κατάσταση στα 92 λιμάνια της χώρας

Πόσο ασφαλή και λειτουργικά είναι τα ελληνικά λιμάνια ειδικά στην καλοκαιρινή περίοδο που μετακινούνται εκατομμύρια επιβάτες;

Μεγάλες ελλείψεις στα 92 λιμάνι της χώρας αποτυπώνονται στην τελευταία μελέτη – έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, η οποία έχει σταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και έχουν τεθεί υπόψιν της μελετητικής ομάδας του Προγράμματος Έργων Ανάπτυξης Λιμένα.

Η κατάσταση αυτή καταγράφεται στα περισσότερα λιμάνια της χώρας.  Σε 77 νησιά, η ΠΕΠΕΝ μέσα από τη μελέτη της από τους Έλληνες πλοιάρχους που καθημερινά προσεγγίζουν τα νησιά αυτά, έχει σημειώσει σωρεία κατασκευαστικών λαθών και 92 λιμάνια στα οποία ελλοχεύουν σοβαρά προβλήματα για τη ναυσιπλοΐα, τους επιβάτες και τα ίδια τα καράβια, ακόμα και σε νέα κατασκευασμένα λιμάνια όπως της Τήνου και της Μυκόνου.

Γενικότερα, τα λιμάνια των Κυκλάδων έχουν την «τιμητική» τους αναφορικά με τις παρατηρήσεις της ΠΕΠΕΝ. Από την έκθεση προκύπτει ότι το λιμάνι της Άνδρου στο Γαύριο, χρειάζονται νέο προβλήτα, ενώ επέκταση ή προέκταση απαιτείται στα λιμάνια πολλών νησιών του νομού μας, μεταξύ των οποίων είναι η Σέριφος, η Σίφνος, η Μήλος, η Κίμωλος και η Φολέγανδρος.

Για το λιμάνι της Σαντορίνης, οι πλοίαρχοι εκτιμούν ότι θα ήταν προτιμότερη η μεταφορά του.

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ: «Iσως το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας. Απαραίτητη η φωτοσήμανση των βραχονησίδων ΠΟΛΥΟ – ΞΕΡΕΣ – ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ και του Ακ. ΛΑΤΙΝΗ, καθιστά επικίνδυνη την  είσοδο και έξοδο των πλοίων. Επέκταση προβλήτα προς Α. Προσκρουστήρες, σκιάδες, W.C. Εκβάθυνση»

ΘΗΡΑΣΙΑ: «Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους. Επέκταση προβλήτα προς Β»

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: «Επειδή ο συγκεκριμένος χώρος (ΑΘΗΝΙΟΣ) είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους, είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του λιμανιού σε άλλη περιοχή»

ΑΝΑΦΗ: «Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης. Ακρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου. Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας στους εξωτερικούς κυματισμούς»

ΣΥΡΟΣ «Σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης το βάθος έχει ελαττωθεί με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι χειρισμοί των πλοίων με μεγάλο βύθισμα. Δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες»

ΚΕΑ: «Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 μ. το λιγότερο»

ΑΝΔΡΟΣ (ΓΑΥΡΙΟ): «Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά τη διάρκεια χειρισμών»

ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ: «Επικίνδυνη πρυμοδέτηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα»

ΘΑΣΟΣ (ΠΡΙΝΟΣ): «Αλλαγή τοποθέτησης νέων δέσρων στις ήδη κατεστραμμένες. Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης – άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της ΝΟ2 θέσης»

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (ΠΟΡΟΣ): «Δεν παρέχει ασφάλεια στα πλοία από άποψη καιρικών συνθηκών. Είναι εντελώς απροστάτευτο και εκτεθειμένο στους περισσότερους καιρούς»

 Προβλήτες χρειάζονται τα περισσότερα νησιά

ΚΥΘΝΟΣ: «Φωτοσήμανση βραχονησίδας ΜΕΡΙΧΑΣ. Προστασία του νέου προβλήτα από λιμενοβραχίονα (Δ-ΝΔ άνεμοι). Προσκρουστήρες – αίθουσα αναμονής – W.C. Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα».

ΣΕΡΙΦΟΣ: «Φωτοσήμανση εισόδου – Προσκρουστήρες – Αίθουσα αναμονής – Προέκταση προβλήτα προς Α και διαπλάτυνση προς Ν. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν ανέμους»

ΣΙΦΝΟΣ: «Επέκταση προβλήτα. Δημιουργία ικανού χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Προσκρουστήρες – Αίθουσα αναμονής επιβατών – Χώροι υγιεινής»

ΜΗΛΟΣ: «Επέκταση προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων, εκβάθυνση, βελτίωση σταθμού επιβατών χώρων υγιεινής. Να γίνει καλύτερος ο φωτισμός του προβλήτα»

ΚΙΜΩΛΟΣ: «Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ. Επέκταση προβλήτα από Δ προς Α. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν – ΝΑ ανέμους. Σκιάδες , W.C., προσκρουστήρες»

ΣΙΚΙΝΟΣ: «Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Επέκταση προβλήτα. Φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών. Απροστάτευτο στους ΝΔ ανέμους»

ΙΟΣ: «Επέκταση προβλήτα προς Β. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης»

ΤΗΝΟΣ: «Το αποτέλεσμα είναι αυτό που είχαμε προβλέψει από τότε που ξεκίνησε να σχεδιάζεται το νέο έργο, ότι δηλαδή η υλοποίησή του (κατασκευή προστατευτικού λιμενοβραχίονα-νησίδα) θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει. Η αποπεράτωση του έργου θα στερήσει από κάποιες κατηγορίες πλοίων τη δυνατότητα προσέγγισης αφού η λιμενολεκάνη που δημιουργείται θα είναι παγίδα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές»

ΜΥΚΟΝΟΣ: «α) Παλαιό λιμάνι: Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
β) Νέο Λιμάνι: Δεν προστατεύεται από τους ΝΔ-ΒΔ ανέμους. Χρειάζεται αίθουσα αναμονής επιβατών και καλύτερες σκιάδες. Να φωτοσημανθεί η βραχονησίδα ΚΑΒΟΥΡΑΣ. Να αντικατασταθούν οι κατεστραμμένοι προσκρουστήρες»

ΑΜΟΡΓΟΣ (ΚΑΤΑΠΟΛΑ): «Επέκταση προβλήτα προς Α ή προς Δ. Φωτοσήμανση εισόδου. Προσκρουστήρες. Σκιάδες, W.C.».

ΑΜΟΡΓΟΣ (ΑΙΓΙΑΛΗ): «Διαπλάτυνση προβλήτα – Προσκρουστήρες -φωτισμός»

ΔΟΝΟΥΣΑ: «Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Προέκταση προβλήτα. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΝΔ ανέμους»

ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ: «Επισκευή στην προέκταση της προβλήτας με το χερσαίο χώρο»

AΣΤΥΠΑΛΑΙΑ: Ο χερσαίος χώρος του λιμανιού να επεκταθεί. Προσκρουστήρες, στέγαστρα.

ΡΟΔΟΣ :  Να ολοκληρωθεί η εκβάθυνση του λιμένος ΑΡΚΑΝΤΙΑΣ. Στέγαστρο, κιγκλιδώματα για τους επιβάτες, προσκρουστήρες. Δημιουργία θέσεων (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης για την ασφαλή παραμονή των πλοίων στο λιμάνι. Να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες (εκβάθυνση) στην περιοχή ΚΑΜΕΙΡΟΣ ΣΚΑΛΑ ώστε να χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση όταν το κυρίως λιμάνι δεν είναι προσεγγίσιμο.

ΚΩΣ: Εκβάθυνση σε όλο το μήκος του προβλήτα και σε απόσταση τουλάχιστον 100 μ. , προσκρουστήρες.

ΠΑΤΜΟΣ: Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί. Στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής, προσκρουστήρες.

ΛΕΡΟΣ : Να γίνει φωτοσήμανση εισόδου. Εκβάθυνση στη μετώπη του προβλήτα. Στέγαστρα επιβατών, w.c. προσκρουστήρες. Να γίνει χαρτογράφηση του κόλπου ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ και να διαπλατυνθεί ο προβλήτας. Χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση με ΝΔ ανέμους.

ΚΑΛΥΜΝΟΣ : Εκβάθυνση σε όλη την  την λιμενολεκάνη. Προσκρουστήρες, φωτισμός προβλήτα. Η προέκταση του λιμενοβραχίονα είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει δύσκολη η είσοδος-έξοδος των πλοίων. Ουσιαστικά μη προσεγγίσιμο για τα μεγάλα πλοία της γραμμής.

 ΑΙΓΙΝΑ: Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης-καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών. Απαιτείται νέα χαρτογράφηση γιατί τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης. Λείπουν δέστρες (μπίντες) και οι προσκρουστήρες που υπάρχουν είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής επιβατών και w.c. Να ενισχυθεί η φωτοβολία του φανού του προβλήτα (χάνεται στα φώτα της πόλης). Μια εκ των ραμπών δεν χρησιμοποιείται γιατί έχει υποστεί ζημιές.

 ΜΕΘΑΝΑ: Δεν προστατεύεται από Α-ΒΑ ανέμους. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής. Ενίσχυση φωτοβολίας. Να τοποθετηθεί μια ακόμη δέστρα στο κεφάλι του προβλήτα.

ΠΟΡΟΣ: Απαιτείται εκβάθυνση του διαύλου. Λείπουν w.c. και αίθουσα αναμονής. Απαραίτητη η κατασκευή προβλήτα (L) για πρυμνοπλαγιοδέτηση πλοίου και δυνατότητα παραμονής-διανυκτέρευσης. Δημιουργία χώρου στάθμευσης για οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Ανύψωση των κρηπιδωμάτων τουλάχιστον για 50 cm.

ΥΔΡΑ:  Προέκταση κρηπιδώματος προς το εξωτερικό φανάρι για εξυπηρέτηση 2 πλοίων συγχρόνως. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής επιβατών.

ΣΠΕΤΣΕΣ :Κατασκευή κυματοθραύστη  για προστασία από ΒΔ έως ΒΑ ανέμους. Εκβάθυνση κατά μήκος του προβλήτα. Τοποθέτηση προσκρουστήρων-κατασκευή χώρων υγιεινής και αίθουσα αναμονής.

ΝΕΑΠΟΛΗ: Απαιτείται άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης και επέκταση προβλήτα. Δεν υπάρχουν μπαλόνια (προσκρουστήρες) –στέγαστρα επιβατών.

ΚΥΘΗΡΑ (ΔΙΑΚΟΦΤΗΣ): Δεν υπάρχουν στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής, αίθουσα αναμονής. Απαιτείται επιμήκυνση του λιμενοβραχίονα για την προστασία από Β-ΒΔ ανέμους. Το 1/3 του προβλήτα δεν χρησιμοποιείται λόγω της ζημιάς  που υπέστη από τον τελευταίο σεισμό.

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ : Από τα πλέον δύσκολα/ προβληματικά λιμάνια λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης και μη προστασίας από ΒΑ ανέμους. Χρειάζεται φωτοσήμανση εισόδου και φωτισμό στον προβλήτα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κατασκευή μεγαλύτερου προβλήτα με καλύτερο προσανατολισμό (καθετότητα προς Β).

ΓΥΘΕΙΟ: Απαιτείται εκβάθυνση. Διαπλάτυνση – επέκταση προβλήτα. Καλύτερος φωτισμός στον προβλήτα. Λείπουν προσκρουστήρες (μπαλόνια) στέγαστρα επιβατών.

ΚΑΒΑΛΑ: Να ενισχυθεί η φωτοβολία των φανών εισόδου. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Ο φωτισμός του προβλήτα είναι ελλειπής και δεν υπάρχουν στέγαστρα για τους επιβάτες.

ΛΗΜΝΟΣ: Επέκταση λιμενοβραχίονα για την προστασία από Δ-ΒΔ ανέμους. Αποπεράτωση έργων προβλήτα ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ. Φωτισμός προβλήτα και τοποθέτηση προσκρουστήρων. Σκιάδες.

ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ: Επέκταση προβλήτα.Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.Φωτισμός προβλήτα. Προσκρουστήρες.

ΜΥΤΙΛΗΝΗ: Ενίσχυση φωτοβολίας ερυθρού φανού εισόδου. Προσκρουστήρες, σκιάδες επιβατών, φωτισμός προβλήτα ελλειπής. Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα έχει ως αποτέλεσμα την δυσχερή είσοδο και έξοδο των πλοίων όταν δέχονται πλευρικό άνεμο.

ΧΙΟΣ: Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κυρίως στο νότιο τμήμα αυτής. Προσκρουστήρες.

ΣΑΜΟΣ (ΒΑΘΥ): Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κυρίως κοντά στον προβλήτα. Ο χερσαίος χώρος είναι περιορισμένος. Προσκρουστήρες. Η διάταξη των δεστρών δεν εξυπηρετεί.

ΣΑΜΟΣ (ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ): Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Άμεση αποκατάσταση της ζημιάς που έχει υποστεί ο προβλήτας. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης για πλοία νέας τεχνολογίας (ταχύπλοα). Προσκρουστήρες.

ΙΚΑΡΙΑ (ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ): Αποκατάσταση ζημιάς προβλήτα. Επέκταση ΒΔ προβλήτα προστασία από τους Α-ΝΑ ανέμους με κατασκευή λιμενοβραχίονα. Στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής. Ενίσχυση φωτοβολίας φανού εισόδου. Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί.

ΙΚΑΡΙΑ (ΕΥΔΗΛΟΣ): Προστασία από τους ΒΑ ανέμους με κατασκευή λιμενοβραχίονα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κυρίως κατά μήκος των ραμπών. Αύξηση φωτοβολίας πράσινου φανού, προσκρουστήρες.

ΦΟΥΡΝΟΙ : Διαπλάτυνση εξωτερικού προβλήτα για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Β-ΒΔ ανέμους, προσκρουστήρες, φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών, w.c.

ΣΟΥΔΑ (ΧΑΝΙΑ): Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Προσκρουστήρες, περισσότερος φωτισμός στην περιοχή του εμπορικού λιμένα. Δεν υπάρχουν στέγαστρα επιβατών.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ : Εκβάθυνση των αβαθών περιοχής ΓΚΟΥΛΕ ή να γίνει σήμανση (σημαντήρας). Να γίνει εκκαθάριση (πυρομαχικά) της παλαιάς εισόδου λιμένος.

ΡΕΘΥΜΝΟ: Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, λόγω των συνεχών προσχώσεων. Ενίσχυση φωτοβολίας πράσινου φανού (χάνεται στα φώτα της πόλης). Ενίσχυση, επέκταση λιμενοβραχίονα για την προστασία από τους Β-ΒΑ ανέμους.

ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ : Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, προσκρουστήρες, στέγαστρα, w.c.Επικίνδυνο λιμάνι για τις προσεγγίσεις μεγάλων πλοίων. Είναι ταυτόχρονα επιβατικό λιμάνι, εμπορικό λιμάνι, αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.

 




Σχολιάστε