ΕΕΤ: Ενημερωτικά βίντεο για την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής απάτης

Οι ηλεκτρονικές απάτες το τελευταίο χρονικό διάστημα παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση. Σε εξέλιξη βρίσκεται εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Ένωση Τραπεζών(ΕΕΤ) έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης (phishing, smishing και vishing).

Το τελευταίο διάστημα προστέθηκαν οι εξής 4 νέες μορφές απάτης: Απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).

Ήδη στον σχετικό κατάλογο υπήρχαν: η απάτη του CEO (CEO Fraud), η απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud), οι απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), τα απατηλά μηνύματα SMS (smishing), τα απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),οι απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites), η απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam), και η κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft).

Επίσης απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams) και απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams).

Δείτε το βίντεο με τις διάφορες μορφές απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης:

•απάτη του CEO (CEO Fraud),

•απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),

•απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),

•απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),

•απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),

•κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),

•απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),

•απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),




Σχολιάστε