Το «Αγγέλων Βήμα» παρουσιάζει φέτος τη Νανά του Εμίλ Ζολά
Σε διασκευή Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου
και σκηνοθεσία Ανδρονίκης Αβδελιώτη.
Η δική μας Νανά κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας του 1973, προκαλεί, ερωτεύεται, πληγώνει, καταστρέφει, περιφέρεται έρμαιο των παθών και της ευαισθησίας της και φεύγοντας παίρνει μαζί της τις πληγές που μάτωσαν μια ολόκληρη ιστορική περίοδο της νεότερης Ελλάδας.
Το βασικό πρόσωπο της παράστασης, η Ελένη Κερολάρη μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις της για τη δική της Νανά…
ΝΑΝΑ – EMILE ZOLA
ΕΛΕΝΗ ΚΕΡΟΛΑΡΗ
Τι σας γοήτευσε στο έργο του Zola και αποφασίσατε να ερμηνεύσετε τον συγκεκριμένο ρόλο;
Διάβασα το μυθιστόρημα του Emile Zola «Νανά» το καλοκαίρι του ’18 στις διακοπές μου και ένα χρόνο μετά, καλοκαίρι του ’19 η κα Μαργαρίτα Δαλαμάγκα – Καλογήρου και η σκηνοθέτις Ανδρονίκη Αβδελιώτη με κάλεσαν σε ακρόαση στο θέατρο Αγγέλων Βήμα και μου πρότειναν το ρόλο. Εννοείται πως δέχτηκα με χαρά!
Ομολογώ, πως από την πρώτη ανάγνωση είχα θαυμάσει την ηρωίδα του Ζολά για τον δυναμικό της χαρακτήρα, αλλά δεν φανταζόμουν ότι θα έπαιζα αυτό το ρόλο στο θέατρο. Χωρίς αμφιβολία, είναι ένας δελεαστικός ρόλος. Κάπως έτσι, διάλεξα τη Νανά και η Νανά εμένα.
Ποιές ήταν οι προκλήσεις του ρόλου – εάν υπήρχαν;
Πρόκειται για έναν ρόλο πρόκληση, έτσι κι αλλιώς.
Μια κοπέλα με πάθος, φιλοδοξίες, δυναμισμό, καταστροφική, άπληστη αλλά ταυτόχρονα με ευαισθησίες.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αντίθεση μας.
Υπάρχει ιδανικός ρόλος για έναν ηθοποιό;
Αυτό είναι υποκειμενικό για τον κάθε ηθοποιό.
Ιδανικός ρόλος για κάποιον μπορεί να είναι ένας κόντρα ρόλος, που σε απελευθερώνει. Για άλλον, κάτι κοντά στην ιδιοσυγκρασία του, για να αισθάνεται ασφάλεια. Εξαρτάται. Εμένα μ’αρέσουν περισσότερο οι κόντρα ρόλοι. Δεν έχω κανένα κοινό στοιχείο με την ηρωίδα μου. Είναι ένα κορίτσι που δεν έχει πάρει αγάπη . Ένα ταλαιπωρημένο κορίτσι που με λάθος τρόπους προσπαθεί να κερδίσει αυτά που ο καθένας μας δικαιούται στη ζωή. Την ίδια στιγμή καταστρέφει ανθρώπους και περιουσίες. Δεν συμφωνώ με τις πράξεις της, αλλά μπορώ να κατανοήσω γιατί συμπεριφέρεται έτσι.
Η δραματοποιημένη λογοτεχνία έχει κινδύνους στην υλοποίηση;
Υπάρχει και αυτή η πιθανότητα. Θεωρώ πετυχημένη τη διασκευή της κας Μαργαρίτας Δαλαμάγκα – Καλογήρου γιατί βλέπουμε όντως τη «Νανά» του Zola στη θεατρική σκηνή και όχι ένα τελείως διαφορετικό έργο, που απλά δανείζεται το όνομα της. Δυστυχώς, συνηθίζεται αυτό τελευταία και είναι κάτι που δεν με εκφράζει.
Στη διασκευή μας έχει αλλάξει ο τόπος και ο χρόνος από το μυθιστόρημα. Η ιστορία διαδραματίζεται στην Ελλάδα, συγκεκριμένα, στην Αθήνα την δεκαετία του ΄70, λίγο πριν την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Στο μυθιστόρημα του Zola ο θάνατος της Νανάς παρουσιάζεται συμβολικά, καθώς την ώρα που πεθαίνει κηρύσσεται ο γαλλογερμανικός πόλεμος, ενώ είναι σαν να πεθαίνει μαζί της και όλη η διεφθαρμένη κοινωνία που προκάλεσε μια ζωή σαν τη δική της. Ακριβώς αυτός ο συμβολισμός κρατήθηκε και στη διασκευή, αλλά, με τα δικά μας γεγονότα, του Πολυτεχνείου.
Τι περιμένετε από το θέατρο;
Να με «αγαπήσει» όπως το αγαπάω και εγώ. Να μου δώσει χώρο να υπάρχω μέσα σε αυτό, γιατί υπάρχω ούτως ή άλλως για αυτό. Να μαθαίνω μέσα από το θέατρο και να βελτιώνομαι όχι μόνο ως ηθοποιός, αλλά, το βασικότερο, ως άνθρωπος.
Πώς θέλετε να αποχωρεί ο θεατής από την παράσταση;
Γεμάτος συναισθήματα! Οποιοδήποτε συναίσθημα και να ένιωσε, φτάνει κάτι να ένιωσε, κάτι να σκέφτεται όταν θα φύγει από το θέατρο.
Ποια είναι η καλύτερη στιγμή ενός ηθοποιού;
Το χειροκρότημα του κόσμου!
Η Ελλάδα παράγει πολιτισμό σήμερα;
Η Ελλάδα παράγει πολιτισμό από αρχαιοτάτων χρόνων.
Παρά τις δυσκολίες που περνάει η χώρα μας, το παρήγορο είναι ότι και σήμερα η Ελλάδα μας παράγει πολιτισμό και θα συνεχίσει να παράγει.
Λία Τσεκούρα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Θεατρική Διασκευή:
Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία-Σκηνικά-Κοστούμια:
Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Φωτισμοί:
Βαγγέλης Μούντριχας
Φωτογραφίες:
Ναταλία Β.
Παίζουν :
Νίκος Αναγνωστόπουλος, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Ελένη Κερολάρη, Αλέξιος Κοτσώρης, Ελεάννα Παναγουλέα, Βασίλης Σαμαριτάκης, Ποπέτα Σούκου, Άρης Τοπάλογλου
Κάθε Τετάρτη στις 20.00
και κάθε Πέμπτη στις 21.00
από τις 14 Νοεμβρίου 2019.