Ο Γιώργος Λιβανός αποκλειστικά στο OTAVOICE – «ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Η ΜΕΡΥΛΙΝ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ»

«ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Η ΜΕΡΥΛΙΝ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ»

Του Γιάννη Σολδάτου σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού.

Άλλη μια χρονιά ο Γιώργος Λιβανός καινοτομεί προσεγγίζοντας σκηνοθετικά μύθους, ανθρώπους, ιστορίες ζωής και θανάτου μέσα από το έργο του Γιάννη Σολδάτου.

Πρεμιέρα Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2019

Θέατρο «Studio Κυψέλη»

 

  1. Τι σας γοήτευσε σε ένα έργο για τη Marilyn;

Η ιδέα ήρθε από τη Βαλεντίνη Λουρμπά, στενή μου φίλη, που πρότεινε «γιατί δεν προσεγγίζετε με το Γιάννη ένα έργο για τη Μαίρυλιν μετά θάνατον»; Mε τον Γιάννη αποφασίσαμε να φτιάξει ένα έργο για τους μύθους του Hollywood που υποδέχονται τη γοητευτική ηθοποιό, το βράδυ που τους συνάντησε σε ένα παράλληλο σύμπαν. Ο Γιάννης φτιάχνει ένα σπουδαίο έργο γι΄αυτούς, την ιστορία τους, το επέκεινα και την υστεροφημία κι εγώ παραδίνομαι άνευ όρων  στην πραγμάτωση μιας παράστασης για τους Μύθους αυτούς, όχι μόνο για τη Μαίρυλιν. Και παλεύω 5 περίπου μήνες με εργασία 15 ωρών για να γίνει πράξη. Με γοήτευσε το κείμενο και φυσικά όλο αυτό που αντιπροσωπεύει.

  1. Η Μarylin υπήρξε ένας θρύλος, ακόμη κι όταν ζούσε. Πόσο προκλητικό είναι να αναλύσει κανείς σκηνοθετικά έναν θρύλο αυτού του εύρους σε 120 λεπτά;

Απίστευτα! Ένας μύθος που δραπετεύει και συναντά δεκάδες άλλους μύθους. Αναλογίζονται όσα έζησαν και ξαναζούν ότι άξιζε, δίνοντας στον εαυτό τους μια δεύτερη ευκαιρία. Ο Γιάννης φτιάχνει ένα έργο με αφορμή το ροζ όνειρο του Hollywood, με σκληρότητα και ακραίο humor και σκιαγραφεί μια δική του Μέκκα μεταθανάτια, που μαθαίνουμε ποιοι πραγματικά ήταν αυτοί οι σταρς, ως προσωπικότητες, και πράγματι υπήρξαν όλοι σπουδαίοι , καθείς με τον τρόπο του, γιατί ας μη γελιόμαστε κανείς δεν αγγίζει την κορυφή τυχαία. Το έργο μας μιλά και για το τίμημα της επιτυχίας, που είναι πάντοτε αδαμάντινο.

 

  1. Υπήρξαν στοιχεία που σας κράτησαν άυπνο στη σκηνοθετική προσέγγιση αυτού του μιούζικαλ;

Όλα! Πώς να εικονοπλάσεις μια εποχή, πώς να φτιάξεις την μεταθανάτια εκδοχή των Τεράστιων αυτών μεγεθών, πώς να δηλώσεις τη φθορά και τη χλιδή, την επιτυχία και την απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας; Και μάλιστα όταν φιλοδοξείς να κάνεις ένα musical vaudeville – μιούζικαλ του θεάτρου ποικιλιών που οι Θεατρίνων Θεατές υπερασπίζονται μόνοι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, που απαιτεί ικανούς συντελεστές εκπαιδευμένους στο είδος, πολυέξοδο ανέβασμα με σκηνικά, 3d animations, προβολές,  υποβρύχιες και εναέριες λήψεις , εκατοντάδες (!) κοστούμια, σύνθεση μουσικής, δεκαπενταμελή εκπαιδευμένο θίασο και όλα αυτά με την “ταπεινή” επιχορήγηση” των 5.000 ευρώ που μας δώρισε το ΥΠ.ΠΟ. Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν να οπισθοχωρήσω. Όμως το πείσμα όλων των σημαντικών συνεργατών μου (Βολίδης – Τσιλίκης – Πάτροκλος- Γεωργιάδης-Μανδρανής -και φυσικά του Γιάννη  και όλων των άλλων συντελεστών)  με έκαναν να αποφασίσω να πράξω ένα θαύμα που χωρίς βοήθεια απ΄όσους προανέφερα δε θα έπαιρνε σάρκα. Πείσμωσα γιατί η παράσταση θα είναι ναι αφιερωμένη και στη μνήμη της Μαριάννας Τόλη, που μαζί της θήτευσα στο musical και δικοί της στίχοι δώρο στην ομάδα, από προηγούμενες μας παραστάσεις με νέα μουσική συμπρωταγωνιστούν. ΄Έτσι αυτό που για 7 μήνες σχεδίαζα, κατάφερε να πάρει σάρκα και οστά με πάθος και αγρύπνια – κυριολεκτικά για να πραγματοποιηθεί.

  1. Γνωρίζετε από την αρχή πώς θα διαμορφώσετε τη σκηνοθεσία ή αφήνετε να σας οδηγήσει και η εξέλιξη των πραγμάτων;

Σχεδιάζω και την παραμικρή λεπτομέρεια. Αλλιώς το musical δεν πραγματοποιείται. Φανταστείτε ότι η παράσταση έχει παράλληλο εικονικό σκηνικό διάρκειας 2 ωρών. Αυτό  και μόνο μας πήρε μήνες… Αλλά πάντα στη μορφοποίηση μιας παράστασης είμαι ανοιχτός στις αλλαγές που προκύπτουν λόγω ανάγνωσης ή αναγκών.

 

  1. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για αυτή την παράσταση και τη συνεργασία με τον Γ. Σολδάτο;

Να χτυπήσουμε τις δύο προηγούμενες μας επιτυχίες τον Pasolini που παίχτηκε Sold out 2 χρόνια και το Fellini που σάρωσε τα βραβεία στο 2ο Διαβαλκανικό.

  1. Πώς λειτουργεί ο γραμμικός συμβολισμός στη Μarilyn;

Με την προσπάθεια κατανόησης του δευτέρου κειμένου στο κείμενο – και τους στίχους γιατί και αυτοί ερμηνεύονται. Την κατανόηση των δεκάδων προσωπικοτήτων και την συνειδητοποίηση ότι όλοι οι ήρωες ξαναζούν ότι έκριναν σημαντικό. Επιλέγουν το δικό τους best of. Έχω σπουδαίους ηθοποιούς που παίζουν, χορεύουν και τραγουδούν. Εκφράζουν σκηνικά την δική τους εκδοχή στους μύθους. Όχι την εκδοχή φυσικά της μεταμφίεσης αλλά της μετουσίωσης.

  1. Ποια επίγευση θα θέλατε να αφήσει η παράσταση στο κοινό;

Το συμπέρασμα ότι οι Μύθοι πέρα από σπουδαίοι καθείς στο είδος του ήταν και άνθρωποι! Έζησαν πάλεψαν πέτυχαν και οδηγήθηκαν στο μόνο σίγουρο δρόμο, του θανάτου που ευτυχώς δεν τους πήρε μαζί, έμεινε το έργο τους. Εμείς μιλάμε και για την άγνωστη ζωή τους.

  1. Ποια είναι η ωραιότερη στιγμή στη ζωή ενός σκηνοθέτη;

Η στιγμή που συνειδητοποιεί ότι κατάφερε να συμπλεύσει με άτομα στο δικό του όραμα και να το κάνει παράσταση. Εμένα φέτος το όραμα το ακολούθησαν περίπου τριανταπέντε άξιοι καλλιτέχνες. Κα έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό. Είμαι γι΄αυτό ευτυχής.

 

Λία Τσεκούρα,

Γ.Γ. του Σωματείου Ελλήνων Κριτικών Μουσικής Θεάτρου& Χορού.

 

Η ταυτότητα της παράστασης

 

Κείμενο: Γιάννης Σολδάτος
Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Γιώργος Λιβανός
Σκηνικά – Κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη
Μουσική: Σάκης Τσιλίκης
Κινηματογράφηση: Γιάννης Σολδάτος
Χορογραφίες: Σίμωνας Πάτροκλος
Μοντάζ: Αντώνης Μανδρανής
Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης
Special effect– 3d animation: Σάκης Γεωργιάδης
Θεατρολογική ανάλυση: Μαρία Βλάχου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νερίνα Καμπασάκη
Βοηθός χορογράφου: Μαρία Δρακοπούλου
Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Πρωταγωνιστούν: Καίτη Ιμπροχώρη, Νίκος Γιάννακας, Γιάννης Τσιώμου, Μάνος Χατζηγεωργίου, Σοφία Μπεράτη, Όλγα Πρωτονοταρίου, Μαρία Δρακοπούλου, Σόνια Κωτίδου, Σωτήρης Αντωνίου, Φραγκίσκος Βαφειάδης, Μάνος Τσιβιλής, Γωγώ Φάκου

Στο ρόλο της Μαίρυλιν η Νίνα Ακτύπη

Τους στίχους υπογράφουν ο Γιώργος Λιβανός και η Μαριάννα Τόλη (πρόκειται για επιλογή από στίχους που είχε γράψει η ίδια για την ομάδα).

Ζωντανά στο πιάνο θα συνοδεύει την παράσταση η Νίκη Γκουντούμη.

 

Ημέρες & ώρες παράστασης

Κάθε Δευτέρα στις 21.00
Κάθε Τρίτη στις 21.00

Πρεμιέρα: Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

 




Σχολιάστε