Κατσιγιάννης σε Δούρου: «Δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη, η πρόσληψη συμβούλου για τα έργα»

Με αφορμή σχετική ανακοίνωση της Παράταξης «Δύναμη Ζωής», ο αρμόδιος Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Μητροπολιτικών Υποδομών, Χωρικού Σχεδιασμού και Τεχνικών Έργων Θ. Κατσιγιάννης επισημαίνει τα παρακάτω:

Για μια ακόμη φορά η παράταξη «Δύναμη Ζωής» και η πρώην Περιφερειάρχης Αττικής επιχειρούν με ανακοίνωσή τους, να παρουσιάσουν το άσπρο μαύρο και να εμφανίσουν ως δήθεν σκάνδαλο, μια απόφαση που εξασφαλίζει στην Αττική πως θα μπορέσει να αξιοποιήσειτην ευκαιρία να απορροφήσει πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, για έργα που θα ωφελήσουν την Αττική και τους κατοίκους της.

Πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ το όφελος για την Αττική και τους κατοίκους της, από την επιλογή συμβούλου με διαγωνιστική διαδικασία, στη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών.

Για την παράταξη της πρώην Περιφερειάρχου, αποτελεί «πολυτέλεια» και «golden boy» η επιλογή συμβούλου στη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, ο οποίος θα ενισχύσει με την τεχνογνωσία του τις δυνατότητες μας να διεκδικήσουμε και να αξιοποιήσουμε πόρους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, για να εκτελέσουμε έργα που τόσο έχουν ανάγκη οι Δήμοι της Αττικής.

Για την παράταξη της κας Δούρου είναι προτιμότερο να χαθούν τα χρήματα αυτά, αρκεί να μην πάρουμε έναν σύμβουλο και να μην κάνει η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής κανένα έργο, για να μην φανεί η δική της ανεπάρκεια κι ανικανότητα.

Η πρώην Περιφερειάρχης, που στη διάρκεια της θητείας της όχι μόνον δεν ενισχύθηκε, αλλά αποδυναμώθηκε από προσωπικό η Περιφέρεια Αττικής, εγκαλεί τη σημερινή Διοίκηση που επιλέγει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης με εξωτερικούς συνεργάτες , αντί να αφήνει το χρόνο να χάνεται περιμένοντας επί πολλά χρόνια προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού.

Και μαζί με το χρόνο να χάνονται πολύτιμοι πόροι από διάφορα προγράμματα, που μπορούν να χρηματοδοτήσουν έργα που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την Αττική.

ΝΑΙ στις λύσεις και τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ΟΧΙ στην αδράνεια που δημιουργεί αδιέξοδα

Η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής έχει κατ’ επανάληψη τονίσει την ανάγκη να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού , όμως δυστυχώς αυτό δεν εξαρτάται από μας. Και επειδή δεν έχουμε την πολυτέλεια ούτε χρόνο, αλλά ούτε και χρήματα να χάσουμε, επιλέγουμε να βρίσκουμε ρεαλιστικές λύσεις, αντί να εκδίδουμε ανακοινώσεις διαμαρτυρίας.

Οι ανάγκες, όχι μόνο της συγκεκριμένης Υπηρεσίας ( Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών ) αλλά και όλων των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, οι οποίες διαχειρίζονται τόσο μεγάλα έργα, είναι τεράστιες.

Οι πολίτες απαιτούν από τη Διοίκηση της Περιφέρειας να βρίσκει λύσεις και να υλοποιεί έργα κι αυτή την απαίτησή τους, εμείς θα την ικανοποιήσουμε, ακόμη κι αν έχουμε απέναντι μας παρατάξεις που επιλέγουν το δρόμο του λαϊκισμού και της φθηνής αντιπολίτευσης. Στο λαϊκισμό της παράταξης της κας Δούρου, απαντάμε με έργα και λύσεις.

Απολύτως νόμιμη η διαγωνιστική διαδικασία για την πρόσληψη συμβούλου

Με πραγματικά πολύ μεγάλη έκπληξη αλλά και απορία διαβάσαμε το αίτημα της παράταξης «Δύναμη Ζωής» για εισαγωγή του θέματος σχετικά με τη διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου στη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών , στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής με τη μορφή του κατεπείγοντος. Το μόνο που προκύπτει από την ανάγνωση του αιτήματος είναι η παντελής έλλειψη σοβαρότητας αλλά και αληθοφάνειας των ισχυρισμών τους, καθώς και η ελλιπής γνώση πάνω στη νομοθεσία των Δημοσίων Συμβάσεων.

– Στηλιτεύεται η ποσόστωση 80% υπέρ της τεχνικής προσφοράς και 20% υπέρ της οικονομικής , ως μέσο δήθεν χειραγώγησης της διαγωνιστικής διαδικασίας. Θα θέλαμε να ενημερώσουμε, για όσους δεν το γνωρίζουν ή επιλέγουν να κάνουν ότι δεν γνωρίζουν, ότι η πρακτική αυτή ακολουθείται σε όλους ανεξαιρέτως τους διαγωνισμούς παροχής υπηρεσιών συμβούλου – στο δημόσιο τομέα – και μάλιστα σε ορισμένους εξ αυτών μεγαλύτερου προϋπολογισμού από το συγκεκριμένο διαγωνισμό.

– Η συγκεκριμένη ποσόστωση είναι καθόλα νόμιμη και εντός των ορίων που προβλέπονται από τον Ν.4412/2016. Άλλωστε η ποιότητα και η ακρίβεια των παρεχόμενων υπηρεσιών σαφώς και θα πρέπει να αξιολογούνται με μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας από την οικονομικότητα της προσφοράς των ενδιαφερόμενων.

– Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών από την ανεξάρτητη Επιτροπή Διαγωνισμών προηγήθηκε του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών, επομένως κανείς δε θα μπορούσε εκ προοιμίου να γνωρίσει τις οικονομικές προσφορές των συμμετεχόντων ώστε να χειραγωγήσει σχετικά τη βαθμολόγηση των τεχνικών κριτηρίων. Επισημαίνεται επίσης ότι καμία προδικαστική προσφυγή δεν υπήρξε επί της βαθμολόγησης της αρμόδιας Επιτροπής.

– Αναφορικά δε με τα κριτήρια βαθμολόγησης του εν λόγω διαγωνισμού, να αναφέρουμε
ότι επιλεκτικά γίνεται αναφορά σε ένα εκ των 5 κριτηρίων βαθμολόγησης και μάλιστα το κριτήριο το οποίο εμπεριέχει το χαμηλότερο βαθμό υποκειμενικότητας, που δεν είναι άλλο από τη δομή και την οργάνωση της ομάδας έργου και το σχέδιο επικοινωνίας, κριτήριο στο οποίο μάλιστα οι συμμετέχοντες ισοβάθμησαν.

Συμπερασματικά, το κριτήριο ανάθεσης που έχει επιλεγεί αφενός συνδέεται με το αντικείμενο της σύμβασης, αφετέρου διασφάλισε τη δυνατότητα αποτελεσματικού ανταγωνισμού κρίνοντας εκ του αποτελέσματος της συμμετοχής. Αν ο νομοθέτης είχε την παραμικρή υπόνοια ότι περιορίζεται η συμμετοχή των οικονομικών φορέων σε ένα διαγωνισμό δε θα το εισήγαγε ως κριτήριο ανάθεσης και πάντα σε σχέση με τα κριτήρια αξιολόγησης που θέτει η εκάστοτε Αναθέτουσα, που εν προκειμένω και συμβατά είναι με το αντικείμενο και αποτυπώνουν επαρκώς την απαίτηση της Υπηρεσίας της Περιφέρειας Αττικής.

Απολύτως νόμιμα τα κριτήρια επιλογής του συμβούλου

Αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής (on/off) κρίνεται χρήσιμο να αναφέρουμε αφενός ότι η εξειδίκευση τους συμβαδίζει με τις ανάγκες της Περιφέρειας Αττικής για την κατά το δυνατόν πληρέστερη κάλυψη τους, αφετέρου δε δεν είναι ενάντια στις αρχές που διέπουν τις Δημόσιες συμβάσεις.

Ξεκαθαρίζουμε επίσης πως δεν ισχύει πως είναι περιοριστικά τα κριτήρια επιλογής και υπέρμετρο το εύρος ποσόστωσης αξιολόγησης τεχνικής και οικονομικής προσφοράς. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, οι οικονομικοί φορείς που έλαβαν γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς η διαδικασία έλαβε την εκ νόμου δημοσίευση, έχοντας έννομο συμφέρον να τους ανατεθεί η σύμβαση, θα μπορούσαν να προβούν σε άσκηση ένδικων μέσων κατά των όρων της διακήρυξης, γεγονός που δε συνέβη!

Δεν γνωρίζει η παράταξη της κας Δούρου την έννοια συμφωνία πλαίσιο Τέλος, πολύ μεγάλη εντύπωση αλλά και απορία προκαλεί η άγνοια της παρατάξεως της κ. Δούρου για την έννοια της συμφωνίας-πλαίσιο. Αναπαραγάγει ανακοίνωση του συλλόγου των υπαλλήλων, σύμφωνα με τον οποίο αναφέρεται το σύνολο της αμοιβής για δύο χρόνια , κάτι που είναι εντελώς ανακριβές αφού η συμφωνία-πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα στην Αναθέτουσα Αρχή οποτεδήποτε υπάρχει ανάγκη να συνάπτεται συγκεκριμένη εκτελεστική σύμβαση με συγκεκριμένο περιεχόμενο και συγκεκριμένη κοστολογική ανάλυση, προκειμένου να ικανοποιούνται οι εκάστοτε ανάγκες της Περιφέρειας Αττικής. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω, θα αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για να είμαστε χρήσιμοι στους πολίτες

Προφανώς η παράταξη της κ. Δούρου θέλει να δώσει ένα ακόμη show λαϊκισμού, ενόψη της σημερινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου. Δεν θα τους ακολουθήσουμε σε αυτή τη διαδρομή λαϊκισμού. Εμείς είμαστε έτοιμοι να απορροφήσουμε τα 150 εκατομμύρια ευρώ που προσφέρονται από το νέο ΠΕΠ για τον τομέα της οδικής ασφάλειας, αλλά και τα αντίστοιχα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να «μπλοκάρει» την εκτέλεση μεγάλων έργων που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής προς όφελος των πολιτών της».




Σχολιάστε