OTA VOICE
Αυτοδιοικητικά Νέα Περιφέρειες Ροή Ειδήσεων ΟΤΑ

ΠΚΜ: 44.000 κλήσεις δέχτηκε σε έναν χρόνο το κέντρο 24ωρης τηλεφροντίδας

Περίπου 44.000 κλήσεις δέχτηκε, μέσα σε έναν χρόνο λειτουργίας, το κέντρο 24ωρης τηλεφροντίδας, παρακολούθησης και τηλεφωνικής υποστήριξης ηλικιωμένων, που έθεσε σε λειτουργία η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η υπηρεσία παρέχει βοήθεια σε κάποιο έκτακτο ή μη περιστατικό αλλά και διέξοδο στην ανάγκη για επικοινωνία από ηλικιωμένους που ζουν μόνοι τους ή αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα υγείας. Εκείνοι, με ένα κλικ στο κουμπί πανικού που βρίσκεται στο ειδικό ρολόι που φορούν, μπορούν να ειδοποιήσουν το τηλεφωνικό κέντρο για κάποια έκτακτη ανάγκη, ενώ ακόμη και σε περίπτωση πτώσης ή απώλειας αισθήσεων ειδοποιείται άμεσα η υπηρεσία για να επικοινωνήσει με τον ωφελούμενο.

Όπως επισήμανε στο ΑΠΕ η αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Μελίνα Δερμεντζοπούλου, πριν από λίγο καιρό, ωφελούμενος του προγράμματος είχε λάβει υπερβολική δόση χαπιών με σκοπό να αυτοκτονήσει, ωστόσο αργότερα το μετάνιωσε και κάλεσε στο τηλεφωνικό κέντρο, δηλώνοντας τι είχε συμβεί. Η κοινωνική λειτουργός κάλεσε άμεσα τα συγγενικά του πρόσωπα, καθώς και το ΕΚΑΒ και την Αστυνομία, παραμένοντας στη γραμμή και καθησυχάζοντας τον ηλικιωμένο μέχρι να φτάσει βοήθεια στο σπίτι του, κι έτσι το συμβάν είχε αίσιο τέλος.

Σε άλλη περίπτωση, ένας παππούς με δυσκολία στην κίνηση, ο οποίος διαμένει μόνος, έπεσε στο πάτωμα. Ο ανιχνευτής πτώσης αναγνώρισε αυτομάτως την πτώση και εκλήθη το τηλεφωνικό κέντρο. Η κοινωνική λειτουργός κάλεσε την Αστυνομία και το ΕΚΑΒ, ενώ τα συγγενικά πρόσωπα του ηλικιωμένου δήλωσαν άρνηση να μεταβούν στο σπίτι του. Μέχρι να φτάσει βοήθεια, συνεχίστηκε η επικοινωνία μεταξύ του παππού και του κέντρου τηλεφροντίδας, ενώ και στην περίπτωση αυτή όλα έληξαν ομαλά.

Το 17% των κλήσεων αφορά έκτακτα περιστατικά

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας που παραχώρησε η αντιπεριφερειάρχης στο ΑΠΕ, από τις 12 Νοεμβρίου του 2020 μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου του 2021, έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 43.900 κλήσεις, εκ των οποίων οι 7400, δηλαδή ποσοστό περίπου 17% αφορούν επείγοντα περιστατικά. Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο, επενέβη η Αστυνομία σε 43 περιπτώσεις, το ΕΚΑΒ σε 201 και η Πυροσβεστική σε δύο.

Ειδικότερα, μόνο τον τελευταίο μήνα, οι κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι του τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησαν 438 επείγουσες κλήσεις σε σύνολο 2690 κλήσεων, με το 40% από αυτές να αφορά συμβάντα πτώσης. Επίσης, 250 κλήσεις πραγματοποιήθηκαν από τη συσκευή εντοπισμού θέσης ενώ και πάλι απαιτήθηκε η επέμβαση της Αστυνομίας σε 9 περιπτώσεις, του ΕΚΑΒ σε 21 και της Πυροσβεστικής σε μία.

Σχετικά Άρθρα

Ν. Χαρδαλιάς: «Σπάμε τη διαπλοκή, βάζουμε τέλος στα “φακελάκια”»

otavoice

Χάρης Δούκας: «Το έργο της Διπλής Ανάπλασης αποκτά σφυγμό»

otavoice

Κ. Γιουτίκας: Νέος κύκλος μετρήσεων με το ΑΠΘ για την δυσοσμία στον Εύοσμο

otavoice

Χρηματοδότηση 485.000 ευρώ για έργα οδοποιίας στον δήμο Τήνου

otavoice

Έγκλημα στα Τέμπη: Το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας απέρριψε την προσφυγή Αγοραστού

otavoice

Π.Δ.Ε: Παρουσιάστηκε στο Αγρίνιο το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020

otavoice