Δήμος Ανδραβίδας – Κυλλήνης: Αγωγή του παιδιού και του εφήβου: καθημερινά ζητήματα

 Στο πλαίσιο των δράσεων  υλοποίησης των Συνοδευτικών Μέτρων, που στοχεύουν στην κοινωνική ενσωμάτωση των ωφελούμενων του ΤΕΒΑ (Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους), ο Δήμος Ανδραβίδας -Κυλλήνης ξεκινά την υλοποίηση της δεύτερης  δράσης με θέμα Αγωγή του παιδιού και του εφήβου :καθημερινά ζητήματα.

Μέσα από το συνοδευτικό μέτρο 2 θα επιδιωχθεί να καλυφθεί ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων αλλά και ηλικιών ,οι εισηγητές θα προσπαθήσουν να εισάγουν του συμμετέχοντες σε βασικές έννοιες και ζητήματα της παιδικής και εφηβικής ψυχολογίας δίνοντας βασικές κατευθύνσεις και συμβουλές .

Στους συμμετέχοντες θα δοθεί η δυνατότητα να  θέσουν τα ερωτήματα που τους απασχολούν.

Πρόκειται για τρείς ημερίδες που θα λάβουν χώρα σύμφωνα με το κατώθι πρόγραμμα

  • Τετάρτη 23-09-2020 , Λεχαινά- Αίθουσα Άστρον  και ώρα 19.30
  • Παρασκευή 25/09/2020, Ανδραβίδα –αίθουσα Δημοτικού συμβουλίου και ώρα 19.30 
  • Τετάρτη 30/09/2020, Βάρδα – αίθουσα Δημοτικού συμβουλίου και ώρα 19.30

Η μετάβαση του παιδιού στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο αποτελούν κρίσιμες περιόδους για την κοινωνική και τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου. Σε αυτές τις μεταβατικές περιόδους, επειδή το παιδί έρχεται αντιμέτωπο με νέες συνθήκες, καλείται να αναπτύξει νέες δεξιότητες και να διαμορφώσει τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του, προκειμένου να επιτύχει μία ομαλή προσαρμογή. Η επιδίωξη υψηλών σχολικών επιδόσεων, η αποδοχή από την ομάδα των συνομιλήκων, οι σχέσεις με τους γονείς, οι αλλαγές στη σωματική ανάπτυξη και η ανάπτυξη της ταυτότητας, αποτελούν μερικά από τα ζητήματα που σχετίζονται με το άγχος που βιώνουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια αυτής της ηλικίας.Το σχολείο ως ένα περιβάλλον που προάγει την ανάπτυξη και την μάθηση, αποτελεί ίσως έναν από τους πιό σημαντικούς χώρους δραστηριότητας των μαθητών. Αφενώς γιατί εκεί περνάνε πολλές ώρες από την καθημερινότητά τους, αφετέρου διότι τα ερεθίσματα που λαμβάνουν στο σχολικό περιβάλλον διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά τους και στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.Ένα φαινόμενο το οποίο αδιαμφισβήτα παρεμποδίζει την ομαλή προσαρμογή και την ανάπτυξη του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον είναι ο σχολικός εκφοβισμός(bullying). Το bullying ορίζεται ως ένα πρότυπο επιθετικής συμπεριφοράς μεταξύ δύο ή περισσότερων παιδιών.  

Ο σχολικός εκφοβισμός παρουσιάζει τα παρακάτω τρία ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: 

α) η πρόκληση βίας γίνεται σκόπιμα, 

β) υπάρχει επανάληψη ή απειλή επανάληψης της βίαιης συμπεριφοράς για μεγάλο χρονικό διάστημα

 γ) υπάρχει διαφορά δύναμης ανάμεσα στα παιδιά που εκφοβίζουν και σε αυτά που υφίστανται 

τον εκφοβσιμό. Ο εκφοβισμός μπορεί να είναι σωματικός, λεκτικός ή και ψυχολογικός. 

Η ανάγκη για την αντιμετώπιση του φαινομένου κρίνεται επιτακτική καθώς αποτελεί πάγιο δικαίωμα κάθε παιδιού να μπορεί να πηγαίνει στο σχολείο χωρίς να φοβάται ότι κάποιος συμμαθητής του θα το απειλήσει,θα του επιβληθεί με τη βία, θα το εξευτελίσει ή θα το ταπεινώσει. Υπεύθυνοι για την αντιμετώπιση του φαινουμένου δεν είναι μόνο η πολιτεία και οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς. Οι γονείς οφείλουν να έχουν ένα καθοδηγητικό ρόλο στη ζωή του παιδιού, λειτουργώντας οι ίδιοι ως θετικά πρότυπα συμπεριφοράς για τα παιδιά και βοηθώντας τα να αναπτύξουν αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας, διαχείρησης του συναισθήματος και λειτουργικούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων τους.

Για πληροφορίες στα τηλέφωνα 2621030087-6985893923 και στο  email : [email protected] 

Με σεβασμό στη δημόσια υγεία, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι  για τον περιορισμό της επιδημίας του Covid19 θα τηρηθούν τα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης που ισχύουν.

*Οι δράσεις είναι δωρεάν για όλους τους δημότες.




Σχολιάστε