OTA VOICE
Αυτοδιοικητικά Νέα Δήμοι

Εγκρίθηκε η πρόταση της Δημοτικής Αρχής Πατρέων για κινητοποιήσεις με αίτημα την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής

Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων,  στη χθεσινή του συνεδρίαση, η πρόταση της Δημοτικής Αρχής για κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από την Κυριακή 3 Μάη, με αίτημα την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από Ρίο έως Ι.Ν. Αγίου Ανδρέα – Νέο Λιμάνι – Νότιες Συνοικίες.

Συγκεκριμένα ενέκρινε τα εξής, όπως κατατέθηκαν από τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομικού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, Μιχάλη Αναστασίου στην εισήγησή του: 

«Απαιτούμε  από την κυβέρνηση να υιοθετήσει την θέση του Δημοτικού Συμβούλιου για:

– Την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως Αγ. Ανδρέα – Νέο Λιμάνι – Νότιες Συνοικίες, πράγμα σύμφωνο με το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό.

– Τη δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια.

– Να μη σταματήσει η λειτουργία του Προαστιακού έως το Ρίο.

Στο βαθμό που οι θέσεις μας δεν γίνουν αποδεκτές, είμαστε αναγκασμένοι με κάθε μέσο να εμποδίσουμε την έναρξη των εργασιών επίγειας διέλευσης. Δυστυχώς, εν μέσω κορωνοϊού ξεκινάμε με συμβολική διαμαρτυρία την Κυριακή 3 Μάη στις 11 το πρωί και κοινοποίηση της Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου στην Κυβέρνηση και στην Κατασκευάστρια Εταιρεία».

Θυμίζουμε ότι η Δημοτική Αρχή καταγγέλλει απόπειρα αιφνιδιασμού, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, από την κυβέρνηση, η οποία επιχειρεί να προχωρήσει την επίγεια διέλευση του τρένου από το Ρίο μέχρι την Κανελλοπούλου σε αντίθεση με την εκπεφρασμένη θέση του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων που τάσσονται υπέρ της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής, της δημιουργίας γραμμικού πάρκου και της συνέχισης της λειτουργίας του προαστιακού. 

Αυτό τόνισε στην εισήγησή του στην συνεδρίαση ο Αντιδήμαρχος Μιχάλης Αναστασίου, καταθέτοντας την πρόταση της Δημοτικής Αρχής για κινητοποίηση με συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 3 Μάη στις 11 το πρωί στον σιδηροδρομικό σταθμό Ρίου και κοινοποίηση της Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου στην Κυβέρνηση και στην Κατασκευάστρια Εταιρεία

 

Ολόκληρη η εισήγηση του Αντιδημάρχου, έχει ως εξής:

«Αιφνιδιαστικά και εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά στην υλοποίηση της πολιτικής της επιλογής, για επιφανειακή διέλευση του τρένου από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ΟΣΕ, κατόπιν εντολής της κυβέρνησης «Από 13.04.2020 αποδίδεται στον ανάδοχο της Σ716/ΕΡΓΟΣΕ το τμήμα Ρίο – Κανελλοπούλου για την εκτέλεση εργασιών», διακόπτοντας τον προαστιακό και την εξυπηρέτηση των στάσεων Ρίο, Καστελλόκαμπος, Μποζαΐτικα.

Η «μεγάλη εικόνα» θέλει την ιδιωτικοποίηση συνολικά του σιδηροδρομικού έργου- δικτύου στο οποίο εντάσσεται και το συγκεκριμένο έργο να προχωράει και στη χώρα μας. Στη Βουλή πριν λίγο καιρό ψηφίστηκε  από την κυβέρνηση της Ν.Δ., καθώς και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, το λεγόμενο «4ο πακέτο» Οδηγιών της Ε.Ε. για τους σιδηρόδρομους, το οποίο προωθεί την πλήρη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους στα μονοπώλια που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού. Στα πλαίσια της δημιουργίας του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα –  Θεσσαλονίκη, έργο που είναι ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, κατέληξαν στο σχεδιασμό η νέα σιδηροδρομική γραμμή να ακολουθεί την παλιά χάραξη και να περάσει μέσα από το πολεοδομικό συγκρότημα του Δήμου Πατρέων, με δύο εναλλακτικές προτάσεις, την επιφανειακή και την υπόγεια. Η υπόγεια χάραξη είχε και την έγκριση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ακυρώθηκε όμως λόγω υπερβολικά υψηλού κόστους. 

Έγκαιρα, ως Δήμος είχαμε τοποθετηθεί με σχετικό υπόμνημα και σε συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σπίρτζη το Φλεβάρη του 2016. Αναφέραμε μεταξύ άλλων «(…) Ο σχεδιασμός της τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αφορούσε την ανάδειξή της Ελλάδας σε κόμβο μεταφοράς ενέργειας και εμπορευμάτων, της εφοδιαστικής αλυσίδας  (αποθήκευση και διανομή εμπορευμάτων) και  του τουρισμού, δηλαδή την εξυπηρέτηση των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, του κεφαλαίου. Όμως και η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βλέπει  στην  Πάτρα  ένα νέο σημαντικό λιμάνι με εξαιρετική θέση, που θα διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση και δυνατότητα ανάπτυξης λιμενικών υποδομών. Το σχέδιο της επιφανειακής διέλευσης του σιδηροδρόμου από την Πάτρα, αντικειμενικά διευκολύνει αυτούς τους σχεδιασμούς. Αδιαφορεί ουσιαστικά για τις επιπτώσεις στην ζωή των λαϊκών στρωμάτων, την ουσιαστική διχοτόμηση της πόλης και τον αποκλεισμό της από το παραλιακό της μέτωπο.(…)».

Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά, ότι η καλύτερη και μακροπρόθεσμα συμφέρουσα για το λαό λύση, είναι η περιμετρική διέλευση του τραίνου από την Πάτρα και εν συνεχεία, παράλληλη στο νέο προς Πύργο αυτοκινητόδρομο, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. στην Πειραϊκή – Πατραϊκή και στη Βιομηχανική Ζώνη. Προτείναμε επίσης στο βαθμό που με ευθύνη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ απορρίπτεται αυτή η πρόταση, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Με αυτή την πρότασή μας δημιουργείται μια γραμμική ζώνη πολλών χιλιομέτρων με πράσινο, ποδηλατόδρομο, διαδρομή περιπάτου, που θα αναπλάσει με τον καλύτερο τρόπο ολόκληρη την περιοχή

Εμείς ως Δημοτική Αρχή έχουμε επιλέξει πλευρά, βάζοντας μπροστά τις ανάγκες του λαού και το λέμε καθαρά, πως η λογική να έρθει το τρένο όπως – όπως στο λιμάνι της πόλης – δηλαδή επίγεια, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, όσο θα είμαστε δημοτική αρχή δεν θα το επιτρέψουμε. Εμείς δεν μπαίνουμε στην αντιπαράθεση του ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ για το αν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν μελέτες, ούτε στη λογική του κόστους οφέλους. Εμάς μας ενδιαφέρει το δίκαιο αίτημα της Πάτρας, που είναι η έλευση του τρένου, λαμβάνοντας υπόψη την αντιπλημμυρική και αντιπυρική προστασία του λαού καθώς και το οικιστικό περιβάλλον της πόλης μας.

Κριτήριο για μας δεν είναι το κέρδος, αλλά οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, που για να εξυπηρετηθούν είναι αναγκαία η ύπαρξη κρατικού φορέα μεταφορών. Ενός φορέα που θα μελετά και θα κατασκευάζει υποδομές, θα πραγματοποιεί γρήγορα και με ασφάλεια το μεταφορικό έργο, αναπτύσσοντας ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσον, τον σιδηρόδρομο», δηλαδή σε μια κοινωνία που η οικονομία θα σχεδιάζεται με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος.

Τέλος, πάγιο και βασικό αίτημα του πατραϊκού λαού, αποτελεί η υπογειοποιημένη κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στον αστικό ιστό της Πάτρας και συγκεκριμένα από το Ρίο έως τις νότιες συνοικίες. Στη δε επιφάνεια άνωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής, να δημιουργηθεί γραμμικό πάρκο, που θα αναπλάσει όλη την περιοχή, με ποδηλατόδρομο, διαδρομή πεζών, πράσινο κ.λπ.

Απαιτούμε  από την κυβέρνηση να υιοθετήσει την θέση του Δημοτικού Συμβούλιου για:

– Την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως Αγ. Ανδρέα – Νέο Λιμάνι – Νότιες Συνοικίες, πράγμα σύμφωνο με το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό.

– Τη δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια.

– Να μη σταματήσει η λειτουργία του Προαστιακού έως το Ρίο.

Στο βαθμό που οι θέσεις μας δεν γίνουν αποδεκτές, είμαστε αναγκασμένοι με κάθε μέσο να εμποδίσουμε την έναρξη των εργασιών επίγειας διέλευσης. Δυστυχώς, εν μέσω κορωνοϊού ξεκινάμε με συμβολική διαμαρτυρία την Κυριακή 3 Μάη στις 11 το πρωί και κοινοποίηση της Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου στην Κυβέρνηση και στην Κατασκευάστρια Εταιρεία».

Σχετικά Άρθρα

Η Πάτρα αποκτά ουσιαστική πρόσβαση στο Παναχαϊκό όρος

otavoice

Δ.Ραφήνας-Πικερμίου: Σύσκεψη για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

otavoice

Παρέμβαση υπουργών για το έργο της γέφυρας “Μπελεγρίνο” ζητά ο δήμαρχος Ν. Πηλίου

otavoice

Δ.Νέας Ιωνίας: Συνεργασία Μανούρη-Ασκητή για ενίσχυση κοινωνικών δομών και υγείας

otavoice

Συνεργασία Δ.Κουρέτα και Ν. Σακκά για το Δημοτικό Στάδιο Τρικάλων

otavoice

Ο θεσμός των ΤοΣΠΠα και η συμμετοχή των πολιτών ως μέσο για περιορισμό της παραβατικότητας στις γειτονιές

otavoice