OTA VOICE
Αυτοδιοικητικά Νέα Δήμοι Περιφέρειες

Αντιπεριφερειάρχης Δυτ. Μακεδονίας: “Άμεσες παρεμβάσεις στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, ώστε να αποφευχθεί το μοιραίο”

Εντείνεται η αγωνία και η ανησυχία καθώς  έρχονται στο προσκήνιο ειδήσεις  και σχόλια που δημιουργούν ερωτηματικά για την κατάσταση με την Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων και το πόσο πολύ επιβάλλεται, ΑΜΕΣΑ, να γίνουν διάφορα πράγματα για τη συντήρησή της. Την σοβαρότητα της κατάστασης μαρτυρά το σχόλιο του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας, Νικόλαου Λυσσαρίδη, ο οποίος, καταθέτοντας τη δική του άποψη σε διαδικτυακή συζήτηση στο facebook, κάνει λόγο για άμεσες ενέργειες έτσι ώστε “να αποφευχθέι το μοιραίο”. Συγκεκριμένα στην ανάρτηση του αναφέρει ότι: Τα όρια ταχύτητας καθώς κ τα όρια βάρους των οχημάτων είναι 2 βήματα που μας συστήθηκαν από τους καθηγητές. Σε 10-15 περίπου μέρες θα έχουμε κ την πρώτη μελέτη για να κάνουμε τις πρώτες επεμβάσεις στην γέφυρα έτσι ώστε να αποφευχθεί το μοιραίο. Παράλληλα έχει ζητηθεί από το υπουργείο μεταφορών στο οποίο ανήκει η γέφυρα να βγάλει στον αέρα την μελέτη αλλά κ την πλήρη ανακατασκευή της γέφυρας για την πλήρη συντήρησή της”.

Μετά από οπτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων ο δρ Στέργιος Μητούλης μίλησε στο Flash δίνοντας μια εικόνα. Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ, ειδικός στις γέφυρες που υποβάλλονται σε ακραία και δυναμικά φορτία παρατήρησε μόνιμες κατακόρυφες μετακινήσεις του οδοστρώματος και τοπικές φθορές. Χρειάζονται άμεσες ενέργειες για να μειωθεί επαρκώς η επικινδυνότητά της για τη στατική δηλαδή ακεραιότητα της γέφυρας.

Τα όσα παρατηρήθηκαν είναι αποτέλεσμα διαφόρων φαινομένων, φόρτισης από βαρέα οχήματα, αλλά και περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως διαβρώσεις και οξειδώσεις για πάνω από 45 χρόνια. Ήδη έχει αποφασιστεί να γίνουν κάποιες ενέργειες για να μειωθεί ο κίνδυνος χωρίς να γνωρίζει ο ίδιος ακριβώς την κατάστασή της. Προτείνει μείωση των φορτίων και κάποια πιθανόν ενισχυτικά μέτρα. Υπάρχουν δύο βήματα ,αρχικά μέτρα μικρής εμβέλειας κόστους δεκάδων χιλιάδων ευρώ και μακροπρόθεσμα έργα πλήρους κατανόησης της κατάστασης της γέφυρας με της τάξης των εκατομμυρίων. «Προσπαθούμε να καταλάβουμε από τι ακριβώς δημιουργήθηκε .Το 2012 δεν υπάρχουν τόσες κατακόρυφες μετακινήσεις ,οπότε πιθανόν να έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια, δεν γνωρίζουμε το ιστορικό των φορτίων, αλλά βλέπουμε το αποτέλεσμα μιας χρήσης μετά από 45 χρόνια».

Σχετικά Άρθρα

Ν. Χαρδαλιάς: «Σπάμε τη διαπλοκή, βάζουμε τέλος στα “φακελάκια”»

otavoice

Χάρης Δούκας: «Το έργο της Διπλής Ανάπλασης αποκτά σφυγμό»

otavoice

Κ. Γιουτίκας: Νέος κύκλος μετρήσεων με το ΑΠΘ για την δυσοσμία στον Εύοσμο

otavoice

Χρηματοδότηση 485.000 ευρώ για έργα οδοποιίας στον δήμο Τήνου

otavoice

Έγκλημα στα Τέμπη: Το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας απέρριψε την προσφυγή Αγοραστού

otavoice

Π.Δ.Ε: Παρουσιάστηκε στο Αγρίνιο το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020

otavoice