Το 1ο Γυμνάσιο Βύρωνα επισκέπτεται τη Σουηδία στο πλαίσιο του ERASMUS+ “Living in a Challenging World”

Στο πλαίσιο του διετούς ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+ , που χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ,  5 μαθητές και 2 καθηγητές του σχολείου μας επισκέφτηκαν το συνεργατικό σχολείο  της Σουηδίας Norgårdenskolan στην Uddevalla, μια πόλη που βρίσκεται  στις Δυτικές Ακτές της χώρας κοντά στο Γκέτεμποργκ.
Το κεντρικό θέμα του προγράμματός μας είναι η μελέτη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Στο τετράμηνο που μεσολάβησε  μέχρι την συνάντηση στη Σουηδία, όλα τα σχολεία οργάνωσαν  εργαστήρια  που στόχο είχαν να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση των μαθητών   στα θέματα των  άρθρων 16-21 της Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  και ιδιαίτερα στο θέμα της ισότητας.
Συγκεκριμένα, εστιάσαμε  στην ισότητα των φύλων, στις διαφορετικές θρησκείες και τα έθιμα που σχετίζονται με αυτά καθώς και στην ελευθερία σκέψης και έκφρασης. Κάθε σχολείο επέλεξε ένα θέμα από τους Οικουμενικούς Στόχους του ΟΗΕ για να εμβαθύνει περισσότερο. Όλα τα σχολεία χρησιμοποίησαν το ίδιο υλικό από την ψηφιακή πλατφόρμα http: // www.youthforhumanrights  και  https://www.globalgoals.org/ για ορισμένα μέρη της δουλειάς τους.
Οι μαθητές μας:
• Κατασκεύασαν αφίσες  για το δικαίωμα στην ποιοτική εκπαίδευση (4th goal-guality education)
• ενεργοποιήθηκαν με φύλλα εργασίας
• συνέλεξαν στοιχεία σχετικά με την ισότητα των φύλων
• μελέτησαν τη θέση της γυναίκας στις διάφορες θρησκείες
• πήραν συνέντευξη  από γυναίκες 20, 50 και 70 ετών προκειμένου να γνωρίσουν και να   συγκρίνουν τις συνθήκες  ζωής των γυναικών στη χώρα μας στο πέρασμα των χρόνων.
Τα ευρήματά τους τα συμπεριέλαβαν σε παρουσιάσεις  που πραγματοποιήθηκαν  στο σχολείο της Σουηδίας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στη Σουηδία   υλοποιήθηκαν αρκετές συμμετοχικές δραστηριότητες όπως :
• εργαστήριο για την ανάγκη θέσπισης  κανόνων
• υπαίθριες δραστηριότητες με έμφαση στα Δικαιώματα της Φύσης, κατά τις  οποίες διδάχτηκαν κανόνες επιβίωσης και δράσεις , όπου ο ένας πρέπει να βοηθά τον άλλο
• συνεργατικό έργο τέχνης για την ισότητα και τα δικαιώματα
Δόθηκαν διαλέξεις και ακολούθησαν συζητήσεις:
• Από μία γυναίκα που γεννήθηκε ως άνδρας. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αν ανακαλύψουν ότι βρίσκονται σε λάθος σώμα. Ακολούθησε συζήτηση πάνω σε αυτό καθώς και  στον τρόπο που  αντιμετωπίζει η κοινωνία αυτούς τους ανθρώπους.
• Από έναν καθηγητή  από τη Νότια Αφρική  ο οποίος μίλησε για το Απαρτχάιντ : τι ήταν και πώς επηρέασε όλες τις κοινωνικές πτυχές.
Επισκεφτήκαμε:
• Τις Δυτικές ακτές
• Το μουσείο τέχνης Bohuslan
Οι οικογένειες υποδοχής έπαιξαν σημαντικό ρόλο φιλοξενώντας 20 μαθητές (5 από κάθε χώρα) και προετοιμάζοντας  δραστηριότητες για τους μαθητές  τα απογεύματα.
Τα οφέλη για τους συμμετέχοντες ήταν πολλαπλά:
Όσον αφορά τους μαθητές: Είχαν την ευκαιρία να μάθουν και τη  γνώμη άλλων συνομήλικών τους και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με   την έννοια της ισότητας των φύλων και να συνειδητοποιήσουν την αξία της ισότητας για τους πολίτες και την κοινωνία. Επίσης, συνειδητοποίησαν ότι η ισότητα των φύλων δεν είναι δεδομένη σε όλες τις κοινωνίες και ότι έχει δαπανηθεί πολλή ενέργεια και έχουν δοθεί  πολλοί αγώνες  για να οικοδομηθεί η ισότητα  που γνωρίζουμε σήμερα.
Εξάσκησαν τα αγγλικά τους σε πραγματικές συνθήκες, ενώ ανταπεξήλθαν στην πρόκληση να μείνουν σε μια άλλη  οικογένεια φεύγοντας από την δική τους καθημερινότητα  και γνωρίζοντας μια άλλη. Συμμετείχαν επίσης σε πολλές μεικτές ομαδικές δραστηριότητες, οι οποίες τους βοήθησαν να αναπτύξουν δεσμούς  μεταξύ τους. Όλα τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα   να αυξηθεί η  αυτοπεποίθησή τους κάνοντας ταυτόχρονα  νέους φίλους.
Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς: Αντάλλαξαν καλές πρακτικές και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στη γλώσσα, την επικοινωνία και τη συνεργασία καθώς επίσης, βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στον τομέα των ΤΠΕ.
Συνολικά, τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί, βελτίωσαν την αυτοπεποίθησή τους, έχοντας τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν ένα προγραμματισμένο έργο εκτός των συνόρων της χώρας τους.
Οι συμμετέχοντες μαθητές ήταν: Γαλανάκης Ελευθέριος, Θεοδοσίου Ειρήνη,  Καλαντζής Στέφανος, Καλαντζής Χριστόφορος, Κοσμά Ελένη.
Οι συνοδοί καθηγητές ήταν: Ζερβός Δημήτριος-Κλεομένης, Μπολτσή Βασιλική



Σχολιάστε